[Check_mk (deutsch)] Feature-Request: WATO - Active HTTP Check, cert expiration, port diff to 443

Marcel Schulte schulte.marcel at gmail.com
Mi Nov 7 10:02:47 CET 2012

--- english version, german/deutsche version below/darunter ---

Hi all,

I'd like to define HTTPS cert expiration checks for webservers on
ports different to 443 (default HTTPS).

Those checks can be defined "manually" in mk-files but I'd love to
define them via WATO (like all/most other configuration). The manual
definitions are marked "invalid" in WATO but generally work like
expected.

If you also have that request please reply to this - maybe we can get
it faster if "many people need it"... ;-)

Last tested this with omd/cmk 1.2.0p3.

Thanks,
Marcel

--- german version ---

Hallo zusammen,

ich wuerde gerne HTTPS-Zertifikatspruefungen einrichten, bei denen der
Webserver auf einem anderen Port als 443 (Standard-HTTPS) laeuft.

Diese Checks kann ich "manuell" in mk-Dateien einrichten, wuerde das
aber gerne in WATO tun (so wie die meiste andere Config auch). Die
manuellen Checks sind in WATO "invalid" markiert, arbeiten aber wie
erwartet/configuriert.

Wenn ihr auch so etwas gebrauchen koennt antwortet doch bitte
entsprechend auf diese Mail - vielleicht haben wir frueher die Chance
auf eine Anpassung, wenn es "viele Leute benoetigen".

Zuletzt habe ich das uebrigens mit omd/cmk 1.2.0p3 getestet.

Danke,
Marcel